Administratör på Passal Assistans

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växer och vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Tycker du om att ha flera bollar i luften samtidigt och att serva andra? Då kanske du är den administratör som vi söker till Passal Assistans.
 
En betydande del av tjänsten kommer att innebära bemanningsplanering där du har en särskilt stöttande roll mot Team koordination, som har ett övergripande ansvar för våra kunder och assistenter. I denna del av jobbet har du ett helhetsansvar för tillsättande av assistenter på tomma arbetspass och du arbetar självständigt utifrån våra rutiner. Detta innebär att du:   
  • Tar emot akuta sjukanmälningar via telefon och tillsätter vikarier. 
  • Arbetar med tillsättning av vakanta arbetspass som uppkommit på grund av tex beviljade ledigheter eller pågående rekryteringar. Du kommer att ha daglig kontakt med assistenter och kunder via telefon och i och med att arbetet kan vara stressigt behöver du ha förmågan att vara lugn och kunna prioritera utifrån aktuella förutsättningar. Det är också viktigt att du kan tänka kreativt för att hitta lösningar samtidigt som du håller en hög servicenivå mot kunder och assistenter. En god övergripande struktur i arbetet är viktigt för ett gott resultat.  
I tjänsten ingår också en generell administratörsroll, exempel på arbetsuppgifter: 
  • Skicka in blanketter till Försäkringskassan 
  • Fylla i och följa upp närvarorapporter 
  • Administration kring våra utbildningar
  • Göra inköp av fika till möten 
  • Lägga in scheman i vårt tidrapporteringssystem 
  • Administrera reseräkningar och kvitton 
  • Skriva anställningsavtal 
  • Ringa referenser 

Kvalifikationer
 
Vi ser att du som söker har ett fullständigt gymnasiebetyg. Jobb inom personlig assistans är meriterande, liksom inom administration och kundservice. Du behöver ha god datorvana och gärna ha arbetat med schemaläggningsprogram tidigare. Din tjänst kommer att vara omväxlande och ställa krav på att du kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter och veta var ditt fokus behöver ligga för stunden. B-körkort är ett krav.

Passal arbetar i en holarkisk organisation där det egna ansvaret och förmågan att ta initiativ står i fokus. Det betyder att du behöver arbeta självständigt och lösningsfokuserat samtidigt som du vet när du ska be om stöd och råd från dina kollegor.  
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning och arbetsomfattningen är 80-100%. Månadslön med arbetstiderna 8:00-16:30 måndag-fredag. Sista ansökningsdag är 15 juni men urval sker löpande. Passal Assistans erbjuder alla anställda friskvårdsbidrag, anpassade utbildningar, årliga festligheter mm. 
 
I samband med anställning kommer Passal Assistans att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf  
 
Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra ifrån dig! 
Annonsens ref.nr: 10005
Ansvarig rekryterare: Sandra Karlsson  
Tel: 010-707 78 17

Ansökan